CHCI ZKOUŠET

Chci učitDalší užitečné odkazyDoporučená literatura k online výuce

Doporučená literatura k online výuce

Harden RM, Laidlaw JM. Essential Skills for a Medical Teacher. An introduction to teaching and learning in medicine. Second Edition, Elsevier, Edinburgh, 2017, 288 pp. 

Healez M., Jenkins A. Developing undergraduate research and inquiry. The Higher Education Academy, York, 2009, 151 pp. 

http://histologie.lfp.cuni.cz/wp-content/files/Evidence_Based_Sarah.pdf

http://www.cwsei.ubc.ca/resources/COPUS.htm

https://cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/blooms-taxonomy/

https://docs.moodle.org/39/en/Quiz_statistics_report

https://hr-guide.com/Testing_and_Assessment/Reliability_and_Validity.htm

https://iopscience.iop.org/0031-9120/50/3/358/media/PED510256Questions.pdf

https://link.springer.com/article/10.1007/s12008-019-00570-x

https://resources.depaul.edu/teaching-commons/teaching-guides/course-design/Pages/course-objectives-learning-outcomes.aspx

https://www.evidencebasedteaching.org.au/evidence-based-teaching-strategies/

Kober N. Reaching Students. What Research Says About Effective Instruction in Undergraduate Science and Engineering. The National Academic Press, Washington, DC, 2015, 240 pp.

Mieg H.A. (Ed.). Inquiry-Based Learning – Undergraduate Research. The German Multidisciplinary Experience. Springer, Berlin, 2019, 406 pp.  

Skeff KM, Stratos GA (Eds). Methods for Teaching Medicine. ACP Press, Philadelphia, 2010, 141 pp. 

Štuka Č., Martinková P., Vejražka M., Trnka J., Komenda M.  Testování při výuce medicíny. Konstrukce a analýza testů na lékařských fakultách. Karolinum, Praha, 2013, brožovaná, 156 str.

Chcete něco doplnit?

Pokud máte další zkušenosti, které s námi chcete sdílet, rady, připomínky či otázky, prosím kontaktujte nás na e-mailu:

Nejnovější články